10 Aralık 2012 Pazartesi

Çocuk Odası Kapı Süsü- Felt Door Wreath for kids

Keçe üzerinde kolaylıkla çalışabildiğiniz ve şekil vermeye  uygun bir malzeme. Sanırım kısa sürede sevilip çok kullanılmasının sebepleri arasında bunlar da olmalı. Kökeni göçerlik kültürü olduğunu düşünürsek sanırım Anadolu da bu tarihin bir parçası. Annemin gerçek keçi kılından keçe bir kilimi olduğunu hatırlıyorum. Şimdi nerede hiç sormadım. Çeyizlerin vazgeçilmeyen bir parçasıymış bir zamanlar. Eskiler için  işlenmesi oldukça zahmetli bir malzemeyken teknolojinin imkanları keçeyi de kullanışlı bir o kadar da yapay bir hale soktu.
Keçeyle yaptığım ilk çalışma resimde gördüğünüz ve oğlumun odası için tasarladığım kapı süsü. Anlayacağınız gibi sevgili oğlumun verdiği hasarlarla dolu. Düzeltebilirdim ama böyle daha doğal göründü gözüme.Nasıl yaptığıma gelirsek internette dolaştım. Örnekleri inceledim el yordamıyla çizdiğim şekilleri kestim ve birleştirdeim. Bazı yerleri diktim bazı yerlerde silikon kullandım. Yakın Bundan sonraki çalışmlarımda silikonu az veya hiç kullanmamaya karar verdim.


Malzemeler
  • Renkli keçeler
  • Dikiş ipliği ve iğne
  • Boncuk elyaf
  • Kırtasiyeden alınmış plastikgöz
  • Organze kurdela (5 mm)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder