20 Aralık 2012 Perşembe

Bugün 21 Aralık

Evet, bugün o gün. Yani Maya takvimine göre son gün. Açıkçası çok da önemsemedim bu tarihi. Otobüste komşum hatırlattı unutmuşum. Bu sabah benim için her zamankinden farklı değildi. Uyandım, elimi yüzümü yıkadım, oğlumun üstünü örttüm, çaydanlığa su koydum, kahvaltı hazırladım, giyindim, eşimi kaldırdım, kahvaltım bitmek üzereyken oğlum uyandı, tekrar uyumasına yardım ettim, işe yaramadı sonunda kalktı ve ağladı. Ben de işe gitmek için evden çıktım. Gerçekten çok sıradan bir sabahtı.
Modernleşmek için bu kadar çaba sarfeden insanoğlu yüzyıllar öncesinindeki bir toplumun ortaya attığı  bir teoriden endişe duyması çok ilginç. Mayalar böyle bir karmaşaya sebep olacaklarını tahmin etmişler miydi acaba? Peki, yağmacı topluluklar tarafından sindirilip yok edileceklerini tahmin edebilmişler miydi? Tarih sürecinde gelmiş geçmiş her topluluğa saygı duymak ve onları doğruları yanlışlarıyla hatırlamak gerekir diye düşünüyorum.
Zamanın göreceli bir kavram olduğu düşünüldüğünde Mayalar takvimlerinde hesap hatası da yapmış olabilir. 21 de olabilir, 22 de olabilir, 23 te ... Sağlıklı günler dilerim. Sevgiler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder