15 Kasım 2012 Perşembe

İlk Kumaş Kitabım- Fabric Book for baby

     Oğlum için sağlıklı, sık sık yıkayabileceğim, ağzına aldığında endişelenmeyeceğim aynı zamanda eğitici  oyuncaklar yapmak istedim. Hazır satılan kumaş kitapların çoğunu beğenmedim. Zaten ilk bir yıl çokta dışarı çıkma fırsatım olmadı. Siz bebeğiniz olduğunda bunu yapmayın. Kendinize mutlaka vakit yırın veya çocuk hastalanır şu olur bu olur diye eve kapanmayın.
     Biraz pamuklu kumaş, düğme, renk renk yün ipler, boncuk ve elyafla  dokunma kitabı yapmıştım. Severek oynadı. Şimdi ara ara görünce yine seviniyor. İyi ki yapmışım.




Malzemeler
  • 20x40 cm Beyaz pamuklu kumaş
  • Renkli kumaşlar (pamuklu)
  • Yün ip
  • Organze kurdela
  • Düğme
  • Renkli boncuklar
  • 21 no tığ
  • Kenarlar için ince beyaz ip
  • Elyaf
Nasıl yaptım derseniz saydığım malzemeleri kullanarak 20x20 ölçülerinde 1 cm de fazladan dikiş payı ile sayfaları hazırladım. Her sayfayı dikmeden önce planladım ve üzerindeki detayları diktim. Aralarına elyaf koyarak kenarlarını tığ ile zincir çekerek birleştirdim ve ortaya böyle bir kitap çıktı. Kirlendikçe yıkadım içim rahat rahat kullandım.


Düğme, boncuk gibi parçaları boğazına kaçma ihtimali için kullanmak istemezseniz sayfaları başka şekillerle doldurabilirsiniz. Sadece görebileceği değil dokunabileceği parçalafarklı dokular r olsun diyerek yola çıktım ve bu malzemeleri kullandım. Ayrıca tüğlenmeyen bir kumaş kullanmanızı ve 40 dereceden fazla yıkamamanızı tavsiye edebilirim.
baby book, fabric book

2 yorum :

  1. ilk izleyiciniz oldum :)çocuklar herşeyimiz sağlığı içim çok iyiy düşünmüşssnüz elnize sağlık :)mutludikim blogspot.com bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili ilk izleyicim. Blog'uma hoş geldin.Umarım çalışmlarımı beğenirsin.

    YanıtlaSil