5 Nisan 2014 Cumartesi

Kırmızı Kız Çocuk Eteği- ( red skirt for kids)

Daha önce de yazdığım gibi 23 Nisan yaklaşıyor. Okulumuzda hazırlıklar son hızla devam ederken öğrencilerimin eteklerini dikmeyi tamamladım. Dikiş işinde oldukça acemiyim. Çocukları sevindirmek için elime geçen fırsatı değerlendirmek istedim. Malzemeleri tasarruflu kullanarak çok şık etek ve tokalar yaptık. diğer çalışmalarımı düzenledikçe yayınlayacağım. 
Görmüş olduğunuz etek artan kumaşları değerlendirmek amacıyla yapıldı. 7-8 yaşındaki kızların rahatlıkla kullanabileceği ölçülerde diktim. Belini lastikli yaparak kişiye göre ayarlarız diye düşündüm. 

Artan kumaşlardan bir tane gül yapıverdim. eteğin toplam maliyetine gelirse 5 TL bile değil. Tabii işçilik bana ait.
Malzemeler:
  • Saten kumaş ( 1 etek için yarım metre yeterli)
  • Bel için 50 cm lastik
  • Dikiş ipliği
  1. Aşağıdaki şablon ölçülerinde 2 adet kumaş kestim.Yanlardan diktim. Kumaşı 30 -30 kesmek yerine 60 cam tek seferde kesebilirsiniz. Ben parça kumaş kullandım. O sebeple iki parça kestim. 
  2. Bel kısmını lastik için 2 cm kadar kıvırarak diktim. 
  3. Etek ucuna fır fır için 45 cm 2 parça kestim. İğne iplikle büzerek etek ucuna teğelledim ve diktim. 
  4. Çiçeği de dikince etek hazır.

 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder