25 Nisan 2013 Perşembe

Elma Şekeri Nasıl Yapılır?- Apple Candy

 
Elma Şekeri çocukluğumuzun iştah kabartan hatıralarından birisidir sanırım. Çocukların tatlı şeylere bu kadar düşkünlüğü nedendir acaba? Mutlaka bilimsel bir açıklaması vardır.  Gerçi çok ta önemli değil sebebi. Küçük bir çikolata, lezzetli görünen şekerler yetiyor onları mutlu etmeye çoğu zaman. Büyüdükçe alıyor mutlu olduğumuz sevindiğimiz şeyler. Biraz tadını çıkarsınlar çocukluklarının.   Tabii her şey de olduğu gibi tatlının da fazlası zarar. Ölçülü yedirmek lazım. 

Okulumuzun 23 Nisan kutlamaları çerçevesinde yaptığı kermese ben de elma şekeri yaptım. İlk kez denedim.   Kısa bir araştırmanın ardından güzel bir tarif buldum ve denedim. Hafta sonu köylü pazarından özenle orta boy elmalar seçtim. Şekerli kısmı yedikten sonra elmanın yarısında çöpe gitmesin diye küçük seçtim.  Adana şiş çubukları aldım. 50 tane vardı bir pakette ve çok ucuzdu. biraz şeker biraz gıda boyası sonuç lezzetli oldu. Sunum için karton bir kutuyu düzenledim ve hepsini sattık. Okulumuzun bölgesi küçük bir yer olduğu için çoğu çocuk ilk defa görmüştü elma şekerini. Severek yemişlerdir umarım. 
Tarifine gelirsek;

- 25 adet orta boy elma
- 4 su bardağı şeker
- 2 su bardağı su
- 2 yemek kaşığı limon suyu ( şekerlenme olmasın diye )
- 1 damla sirke ( parlak görünmesi için ama fazla koymayın. Kokusu keskin olabilir.)
-1 çay kaşığının yarısı kadar gıda kırmızı boyası

Şeker, su ve  limon suyu bir kapta kaynatılır. Kaynadıktan sonra içine gıda boyası katılır. Gıda boyası katıldıktan sonra 15 dk daha kaynatılır. Güzelce yıkanmış, kurulanmış ve çöp şişe batırılmış elmalar sıcak sıcak şerbetlenir. Yağlı kağıt konulmuş tepsiye dizilir. Bir saat dışarıda bekletir. Buzdolabında yaklaşık 2 saat bekledikten sonra afiyet olsun. 

2 yorum :