24 Ocak 2013 Perşembe

Birbirinden Güzel Kitap Ayraçları- (DIY Bookmarker)


Ana sınıfı öğretmenimiz eva ile şunu yaptım bunu yaptım diye  anlatır ve gösterirdi. O zaman pek ilgilenmedim. Ama hafızama malzemeyi kaydettim. Bu aralar zorunlu tayin istedim ve ayrılmayı hiç istemiyorum aslında. Bu sebeple iş arkadaşlarıma küçük hediyeler hazırlamayı istedim.
Ne zamandır kitap ayracı hakkında internette de araştırma yapıyorum. Arkadaşlarımın hepsi tam anlamıyla kitap kurdudur diyebilirim. Onlara uygun olacağını düşündüm ayraçların.  Hem biraz uğraşıp kafamı dağıtmak hemde eva ile haşır neşir  olmak için tasarımları tamamıyla bana ait bu ayraçları hazırladım. Tabii arkadaşlarımın fikir ve görüşlerinin katkısı da oldu. 
Nasıl yaptım?
Kalıp ile çalışacağım şekillerin çıktılarını aldım. Sol anahtarı, kedi, lale, notalar ve kelebekleri kalıpla çalıştım. Diğerlerini el yordamıyla kestim. Tahta çubukla hazırladıklarım doktorların kullandıkları abeslang çubuklar. Üzerlerine evalardan hazırladığım şekilleri kestim ve yerleştirdim. Çeşitli boylardaki hazır gözler ekleyerek eğlenceli  ve renkli olmasına çalıştım. Sonunda resimledeki çalışmalar çıktı.
Malzemeler
      1. Eva
     2. Makas ve maket bıçağı
     3. Çeşitli Kalıplar
     4. Abeslang
     5. Hazır gözler
     6. Sıcak Silikon 






-->












14 yorum :

  1. hepsi birbirnden güzel olmuş.çok beğendim eminim arkadaşlarınızda beğenecekler.zorunlu tayin olayına üzüldüm.ne demeli bilmemki!sizin için herşeyin en güzelini diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuşlar elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. güzel yorumlarınız için teşekkürler hanımlar.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeller.Ben kitap ayraçlarını çok severim.Yaptığınız ayrı bir güzel olmuş.Blogta oldukça faydalı bilgiler var.İzlemeye aldım:))Bende İstanbulda farklı mekan ve lezzetle ilgili paylaşımda bulunuyor.Yemekle ilgileniyorsanız bana da beklerim :))http://istkazanbenkepce.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemekle bende ilgilenirim özellikle pasta işlerini. Blogunuzu izleyeceğim. Sevgiler.

      Sil
  6. Hepside çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Ayraçları çok severim çok beğendim eva da uğraşması çok keyifli bir malzeme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Sevgiler

      Sil
  7. hazır kalıpları ve eva'yı nerden ne kadara alabilirim? Yönlendirmeniz mümkün mü?
    bir de bu hazır kalıplar keçeyi de aynı şekilde keser mi?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Eva yı kırtasiyeden aldım. 10 lu paket şeklinde satılıyor. Hazır kalıp dediklerim bilgisayardan çıkarıp kestiğim kağıttan şekiller. Onları da kendim yaptım yani. Çıktı aldım ve kestim sonra evaya uyguladım.

    YanıtlaSil
  9. Hepsi çok güzel olmuş.
    Peki ilk ayraçlardaki o kesme işini nasıl yaptınız anlatabilir misiniz? Yani mesela boş kalpler olmuş, çiçek kısmını keserek yapmışsınız. Kalıbı nasıl çıkartıyorsunuz onu merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk ayraçlarda ki kesme işlemini maket bıçağı ile yaptım. Kalıbı bilgisayardan aldığım fotoğraflardan çıkarıyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
  10. hepside birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Çok şirin ayraçlar. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil