9 Ocak 2013 Çarşamba

Örgü Oyuncaklar- Crochet Toys

 
Oğlumun en çok oynadığı oyuncaklar arasında toplar birinci sırada olsa gerek. Evin her yerine saçılmış durumda toplar. Oyuncak alırken de ilk tercihi toplardan yana oluyor. Vuruşlar güçlendikçe topların tavana, eşyalara, avizeye , camlara çarpma sayısı ve şiddeti arttı. Arada biz de sağlam darbeler alıyoruz. 3-4 aylık olduğu zaman örgü bir top yapmıştım. Bu ara hem kalan ipleri değerlendirmek hem de farklı toplar oluşturmak için resimdeki çalışmaları yaptım.  Bitince çok sevindi ve toplarla birlikte uyudu o akşam.  Gerçi duruma göre gidip sert topu almalıyım deyip en sert topunu getirip sağa sola güzelce atıyor. Neticede ben yumuşak ve az tehlikeli olan seçenekler sundum. Bir yazıda okumuştum toplarla oynayan çocukların bedensel zeka,sosyal iletişim zekası,görsel zeka gibi zeka türlerinde üstün olduğu ve hareketli mesleklerde başarılı olabileceği ve spor dalları, organizasyon ve mimarlık gibi meslekleri seçilebileceğinden söz ediyordu. Oğlum şimdilik evin dekorasyonunu değiştirmekle daha çok ilgileniyor. Yine de bir oyuncakla karar vermek doğru değil. Daha önümüzde çok yol var.  
Oyuncakları nasıl yaptığıma gelirsek. Temelde örerek yuvarlak bir şekil elde edince ister fare isterseniz kaplan veya panda yapabilirsiniz.  Nasıl ördüğümü anlatacağım. Sık iğne sayılarını vereceğim fakat ip kalınlığına, sıkı veya seyrek örmeye göre görünüm değişebilir. Ayrıca daha önce de yazdığım gibi ara sıra hata yapınca kendime göre uyduruyorum.  5 zincir ile başladım. Aşağı yukarı tablodaki sistemi izleyerek renkli topu ördüm. 



Sıra
Sık iğne sayısı

1
6
İlmek arttırılır
2
12
3
24
4
36
5
40
6
60
7
66
8
76
İlmek sabit
9
76
10
76
11
76
12
76
13
76
14
76
15
76
16
66
İlmek azaltılır
17
60
18
40
19
36
20
24
21
12
22
6







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder