3 Kasım 2014 Pazartesi

Katı Nasıl Yapılır Öğreniyorum


Öncelikle katı yapacağımız malzemeleri alırken tablo yapacağımız resme karar veriyoruz. Bu resimler poster olarak satılıyor ve tam 12 adet postere ihtiyacımız var. Katı sanatı da tüm el işleri gibi  sabırla ve titizlikle yapılması gereken bir çalışma.
Ben zambaklarla dolu bir resim seçtim. Sevgili hocamızın yönlendirilmesi ile önce zambakları keserek başladım. Bir zambağı önce bütün olarak kestim. Zambağın sapını başka bir resimden kestim. Başka bir resimden tohumunu keserek çıkardım. Diğer bir posterden zambağın katlı parçalarını kestim. İspirtolu kalemle kestiğim parçaların kenarlarını konturledim. Yuvarlak çiçek ütüleri ile her parçayı ütüledim.
Bu hafta zambakları bitirdim ve yapraklara geçtim. Yapraklar için iki adet aynı yapraktan kestim. Tığ ile yaprak üzerindeki gölgeleri çizdim. Kenar konturlerini tamamladım. Ardından kıvrımlarına uygun kıvırarak iki yaprağı üst üste yerleştirdim. 
Posterin boyutlu hale gelebilmesi için her parçayı özenle hazırlamam gerekiyor. Aralık ayı gibi çalışmamın biteceğini öğrendim. 
Katı sanatında elinizdeki postere göre üç aşağı beş yukarı aynı teknikler uygulanıyor. Ama her resmin sonucu birbirinden etkileyici farklılıkta. Bakalım sonuç ne olacak ? Bana kolay gelsin.


1 yorum :

  1. Çok güzel ve ilginç bir çalışma size kolaylıklar aşama ve bitirilmiş hallerini görürüz heralde diii mi?

    YanıtlaSil